Scenariusze lekcji o wolności religijnej
KLASY PONADPODSTAWOWE
Cele kształcenia
Zajęcia edukacyjne kierowane są do uczniów klas szkół ponadpodstawowych. Mają one na celu:
- zapoznanie z pojęciem wolności religijnej
- kształtowanie postawy szacunku wobec wyznawców różnych religii oraz osób niewierzących
wiadomości
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie wolności religijnej
- wymienia rodzaje wykroczeń przeciw wolności religijnej
- wyjaśnia, w jaki sposób przestrzega się prawa do wolności religijnej
umiejętności
Uczeń:
- uzasadnia, dlaczego powinno się przestrzegać prawa do wolności religijnej
- rozróżnia sytuacje, kiedy ktoś nie przestrzega prawa do wolności religijnej
- argumentuje, co znaczy, że każdy człowiek ma prawo do wyboru własnej religii
postawy
Uczeń:
- wykazuje się empatią w stosunku do osób, którym odbiera się prawo do wolności religijnej
- szanuje wyznawców innych religii oraz osoby niewierzące
- szanuje miejsca święte oraz symbole religijne wyznawców innych religii
Szczegóły dotyczące zajęć
- rozmowa kierowana
- kolorowe kapelusze
- zbiorowa
- indywidualna
- film
- prezentacja
- interaktywna mapa naruszeń wolności religijnej
- kolorowe kapelusze wykonane z papieru (w kolorach: białym, żółtym, czerwonym, zielonym, niebieskim, czarnym) z hasłami wyjaśniającymi.
Pobierz materiały
Poniżej znajdziesz scenariusz lekcyjny oraz pozostałe materiały niezbędne do poprowadzenia zajęć.
Materiał video 1
Kliknij w obrazek lub tytuł, aby przejść do strony
Materiał video 2
Kliknij w obrazek lub tytuł, aby przejść do strony
Materiał video 3
Kliknij w obrazek lub tytuł, aby przejść do strony
Materiał video 4
Kliknij w obrazek lub tytuł, aby przejść do strony
Mapa naruszeń
Kliknij w obrazek lub tytuł, aby przejść do strony